cruger
Enthusiast
obwohl ich selbst im falle der maxtor diamondmax plus9 und der neuen max 10 bisher von problemen verschont geblieben bin, musste ich aber bei planet 3dnow! diesen thread zur kenntis nehmen, der kein besonders gutes licht auf die zuverlässigkeit von maxtor platten wirft.
mich würde mal erfahrungen hier im forum interessieren.
grund für meine neugier ist ein abschnitt aus einem businessweek artikel im september, der sich eigentlich mit seagates aktuellen problemen und der marktsituation beschäftigt.
mich würde mal erfahrungen hier im forum interessieren.
grund für meine neugier ist ein abschnitt aus einem businessweek artikel im september, der sich eigentlich mit seagates aktuellen problemen und der marktsituation beschäftigt.
Quelle : Businessweek Online
http://www.businessweek.com/technology/content/sep2004/tc2004099_0935_tc024.htm
MORE GOOD THAN BAD. Seagate's actions may have helped drag the entire drive business into trouble, analysts contend. Faced with the prospect of letting Seagate gain market share, rivals such as Maxtor (MXO ) and Western Digital (WDC ) decided to slash their own prices as well. While Seagate's stock has dropped from $25 a year ago to just over $12 today, shares in Western Digital have slumped from $11.86 to $8.14, while Maxtor has nosedived from $11.50 to $5.
Maxtor, however, seems to be suffering from quality-related issues involving some high-end drives that could inflict a more lasting wound. Maxtor couldn't be reached for comment. Says Kugele: "In general, I think companies are more stigmatized for quality issues than for stuffing the channel, which could be attributed to every company at one time or another."
Zuletzt bearbeitet: