[Sammelthread] Battlefield 2042

 
Wenn Du diese Anzeige nicht sehen willst, registriere Dich und/oder logge Dich ein.
Könnte man da nicht auch einfach das Game Squad spielen?
 

Der Text ist entweder schlecht übersetzt oder minderwertig überprüft worden, jedoch der Konsens spiegelt leider EA wieder.

Bzw. deren Führungsriege und dessen Realitätsfremdheit.

Ich kann den Mann verstehen, da er in die Menge geworfen wurde und für die Aktionäre nichts negatives sagen darf, aber das Verhalten von DICE geht dank EA an am Ziel vorbei.

Wenn ich für eine Prüfung lernen muss und dieses erst zwei Tage vor dem Prüfungstermin beginne, obwohl ich 6 Wochen davor wusste wann die Prüfung stattfindet, dann kann ich mich doch nicht besten Gewissens mit einem Schulter klopfen zurücklehnen und sagen gute Arbeit.

Mit dem Ergebnis durchgefallen zu sein konfrontiert zu werden und dann erzählen, dass ich habe alles Menschen möglich getan, ich fahre jetzt erstmal in den Urlaub da ich ja so hart gearbeitet habe.

Okay der Vergleich hinkt etwas.

Mehr Kommunikation, einen einzigen Ansprechpartner über die Letzten Wochen der mal erzählt was der Stand der Dinge ist und paar Ansagen mach was und wie Sie das nun angehen.

Das hätte geholfen anstatt weiter Scheisse zu erzählen.
Dass ist als wird man beim lügen erwischt und anstatt die Karten auf den Tisch zu legen verzweifelt weiter lügt und es nur schlimmer macht.
 
gut, wenn man die Liste auf Reddit sieht, dann gibts da schon noch einiges zu tun :d
Diese Liste wurde bereits an die zuständigen Teams weitergeleitet, deutlicher und einfacher kann man es ihnen wirklich nicht machen.

Bin sehr gespannt welche Punkte es davon ins Spiel schaffen :)

Core Features
  • No single-player story/campaign mode
  • No standard server browser
  • Fewer standardized game modes (Can't even play TDM or smaller scale modes without relying on community servers. Really?)
  • No standard hardcore mode
  • No persistent lobbies (seriously why do I have to matchmake after EVERY round?)
  • No class system
  • Less character customization options (than BF5)
  • No profile progress/stats page in the menu
  • No battle log/stats tracker for other players
  • No global leader boards
  • No dog tags (they still sort of exist I guess?)
  • No custom emblems
  • No cross-game profile screen (BF 4, HL, 1, and V were all linked by a menu if you owned them digitally, was a neat feature.)
  • No spectator mode
  • No permanent community servers (would be useful for clans and events)
  • No Central US servers
  • No test range (this one is sort of compensated for with single payer servers vs bots)
Infantry Gameplay
  • Fewer guns (even including all the portal guns, BF4 still had more at launch)
  • Fewer infantry gadgets
  • No manual leaning
  • No diving while swimming
  • No moving during prone ADS
  • No high wall vaulting
  • No crouch sprinting
  • No backwards prone
  • No explosion knockback
  • No rolling after falling from heights
  • No ammo or health pickup off teammates
  • No scope zeroing
  • No tiered reloads/paused reloads
  • No thermal optics
  • No indirect fire gadgets
  • Less anti-tank launchers (Come on man only one?)
  • No lock-on launchers (The M5 works with the SOFLAM but that requires 2 people)
  • No AP mines/claymores
  • No suppression mechanic (This one I don't mind but I'm including everything)
  • No first person takedown animations (whether this is a downgrade is up for debate, but I think it is)
Vehicles
  • Fewer vehicle types (and separate vehicle progression per faction even though they are functionally identical... why???)
  • No naval vehicles (Except I guess the hovercraft technically)
  • Cannot spawn in a passenger seat in transports at round start.
  • No vehicle gunner direction indicator
  • No lock on direction indicator
  • No unoccupied seat indicator on friendly vehicles
  • No vehicle enter/exit animations
  • Less vehicle driver/pilot customization options
  • No tank zoom customization options
  • No heli gunner secondary weapons
  • No separate heli/fixed-wing controls
  • No rocket impact reticle for helictopters
  • No option to toggle tank turret decoupling
  • No control input while looking behind/free looking in aircraft (BF1 and V pilots, this one is gonna absolutely suck for you guys)
  • No joystick/non-generic gamepad support
  • General consensus seems to be that the helicopter and fixed wing flight models are a step down from BF4.
Scoring System
  • No squad wipe scoring
  • No player damage points
  • No vehicle damage points
  • No vehicle kill assist points
  • No laser designation kill assist points
  • No headshot bonus
  • No long-range kill/ marksman bonus (coming soonTM)
  • No assist counts as kill bonus
  • No multi-kill bonus
  • No killstreak stopped bonus
  • No comeback bonus
  • No squad objective play bonus
  • Oversimplified teamplay scoring (i.e. healing a teammate always gives you a flat +5xp rather than being based on how much you heal them)
Squad and Teamwork
  • No commander
  • No special squad call-in abilities
  • No squad field upgrades
  • No in-game VOIP (coming soonTM)
  • Fewer factions (with almost nothing to give the 2 factions any distinction)
  • No cross-team chat
  • No team changing
  • No "create new squad" option
  • No option to switch squads
  • No self promote to squad lead using "request order"
  • No clans/platoons (coming soonTM)
  • No view of squadmates while in the spawn screen
  • Smaller squad size
  • No "Medic incoming" indicator in downed state (coming soonTM) Added!
  • No rank names/icons, just a number.
Maps
  • Lack of persistent servers means poor map rotation (I played for 10 hours and never saw Kaleidescope, Orbital, or Breakaway)
  • Fewer base game maps (not including portal maps)
  • No static weapon emplacements
  • Fewer destructible buildings
  • Very poor balance between vehicle and infantry gameplay
  • No infantry focused maps
  • No game changing levolution
  • Absolutely zero cover between capture zones
  • Poor spawn points (Constantly spawning in the open/visible to enemies)
  • No fortification building (given how open all the maps are, this could have been super useful)
  • Fewer urban areas
  • No naval maps
UI and Quality of Life
  • Less control customization options
  • Less UI customization options
  • No HUD/icon opacity customization
  • No HUD scaling customization options
  • No mini-map zoom scale
  • No elevation difference indication for enemies on mini map
  • No gunsight reticle customization options
  • No network performance graph
  • No individual player scoreboard
  • No ability to zoom in on the spawn map
  • Less ultrawide monitor support (hud ratio is locked in at 16:9)
  • Very poor friend joining system (Lack of server browser makes playing with more than 4 friends completely impossible) coming soon tm
  • Poor console aim assist (big fat * you to console players there, dice. Hopefully this will come with the D1 patch) Fixed!
  • No in game crossplay toggle option (you have to change your global console settings) Fixed!
Audio
  • General consensus seems to be the audio design is bad, especially compared to both BF3 and BF1.
  • 3D soundscape is almost non-exsistent
  • Less impactful soundtrack (menu music is very dull and repetitive)
  • End of round music is dull and uninteresting (compared to BF1 and V this is a big downgrade)
  • End of round voicelines are just so tone-deaf and awful. I can't describe how much I hate them. (Tried to keep the rest of the list objective, but I had to add this. You guys understand)
 
kann ich dir sagen

  • Less character customization options (than BF5)
das kommt als erstes und der ingame shop wird scharf geschaltet
 
Die Liste halte ich zum Teil für sehr gut jedoch ebenso unsinnig.
Wieso kein " backwards prone" nur weil es in anderen Teilen auch nicht ging?

Viele versuchen wieder getränkt von Nostalgie etwas zu ändern bzw. alte Zustände wiederherzustellen, das ist teils okay, aber ein neuer Teil, das muss nicht 1:1 wie der Vorgänger sein.

Es wird ebenso niemandem alles recht gemacht werden.
 
Singleplayer könne die behalten, dafür spiele ich kein BF. Am rest der liste können sie gerne arbeiten : )
 
Zuletzt bearbeitet:
Less ultrawide monitor support (hud ratio is locked in at 16:9)
Ebenso ein schlechter Scherz.
Dann bitte auch kein 4k/5k da sie ja nach oben hin mehr Sichtfeld haben.
Gehen wir bitte zurück zu 16:10 und 1050p, da alles andere zu moderner Mist ist. :whistle:

Wenn die Liste 1:1 übernommen wird, dann ist 2042 genauso wenig spielbar wie jetzt.

Zu Tode verschlimmbessert.
 
da ist auch viel schmu dabei. essentielle dinge gehen in der menge einfach unter. bringt also nix wenn EA selbst nicht drauf kommt warum das spiel nix taugt.
 
Das wesentliche muss angegangen werden und das schnellstmöglich, der Rest kann nach und nach kommen.
Wenn die Spieler merken dass da etwas passiert, dann kann das Ruder noch herumgerissen werden, bin gespannt was und wie die kommenden vier Wochen passiert.
 
Ebenso ein schlechter Scherz.
Dann bitte auch kein 4k/5k da sie ja nach oben hin mehr Sichtfeld haben.
Gehen wir bitte zurück zu 16:10 und 1050p, da alles andere zu moderner Mist ist. :whistle:

Wenn die Liste 1:1 übernommen wird, dann ist 2042 genauso wenig spielbar wie jetzt.

Zu Tode verschlimmbessert.
Ich glaube das ist genau anders herum gemeint es sollen mehr Auflösungen unterstütz werden nicht weniger, oder liege ich da falsch?
 
Ebenso ein schlechter Scherz.
Dann bitte auch kein 4k/5k da sie ja nach oben hin mehr Sichtfeld haben.
Gehen wir bitte zurück zu 16:10 und 1050p, da alles andere zu moderner Mist ist. :whistle:

Wenn die Liste 1:1 übernommen wird, dann ist 2042 genauso wenig spielbar wie jetzt.

Zu Tode verschlimmbessert.
Das sind alles Punkte wie sie aktuell im Spiel vorhanden sind.
Keine Wünsche...
 
Ich hab nach wie vor Spaß (PS5).
Aber was mich richtig ankotzt… nach jeder Map wird man vom Server getrennt, anstatt dass man einfach draufbleibt, warum zur Hölle?! Sowas von unsinnig.

Erwischt man beim Start kein Fahrzeug, muss man teils 2 Minuten sinnlos laufen.

Wer das so erfunden hat, dem haben sie aber auch ins Hirn ge….

Sorry, aber regt mich jedes Mal auf. Sonst ist es unterhaltsam, wenn auch etwas eintönig, neuer Content dringend notwendig.
 
Erwischt man beim Start kein Fahrzeug, muss man teils 2 Minuten sinnlos laufen.

Wer das so erfunden hat, dem haben sie aber auch ins Hirn ge….

Sorry, aber regt mich jedes Mal auf. Sonst ist es unterhaltsam, wenn auch etwas eintönig, neuer Content dringend notwendig.
Das ist aber nix neues in der BF reihe.
 
Das ist aber nix neues in der BF reihe.
Japp aber bei 2042 sind die Laufwege sehr lang, das war bei BC2+ Vietnam, BF3, BF4 nur auf einigen Maps der Fall, ansonsten gabs oft Vehikel wie Quads, welche wie die Elektrofahrzeuge sehr schlecht platziert sind.
Von mir aus könnenn sie in 2042 mehr der kleinen Elektrokugeln hinstellen.
 
Doch das ist was neues... Früher konnte man einfach im Spawn Screen warten und beim ersten Flaggenpunkt joinen. :-)
 
gut, wenn man die Liste auf Reddit sieht, dann gibts da schon noch einiges zu tun :d
Diese Liste wurde bereits an die zuständigen Teams weitergeleitet, deutlicher und einfacher kann man es ihnen wirklich nicht machen.

Bin sehr gespannt welche Punkte es davon ins Spiel schaffen :)

Core Features
  • No single-player story/campaign mode
  • No standard server browser
  • Fewer standardized game modes (Can't even play TDM or smaller scale modes without relying on community servers. Really?)
  • No standard hardcore mode
  • No persistent lobbies (seriously why do I have to matchmake after EVERY round?)
  • No class system
  • Less character customization options (than BF5)
  • No profile progress/stats page in the menu
  • No battle log/stats tracker for other players
  • No global leader boards
  • No dog tags (they still sort of exist I guess?)
  • No custom emblems
  • No cross-game profile screen (BF 4, HL, 1, and V were all linked by a menu if you owned them digitally, was a neat feature.)
  • No spectator mode
  • No permanent community servers (would be useful for clans and events)
  • No Central US servers
  • No test range (this one is sort of compensated for with single payer servers vs bots)
Infantry Gameplay
  • Fewer guns (even including all the portal guns, BF4 still had more at launch)
  • Fewer infantry gadgets
  • No manual leaning
  • No diving while swimming
  • No moving during prone ADS
  • No high wall vaulting
  • No crouch sprinting
  • No backwards prone
  • No explosion knockback
  • No rolling after falling from heights
  • No ammo or health pickup off teammates
  • No scope zeroing
  • No tiered reloads/paused reloads
  • No thermal optics
  • No indirect fire gadgets
  • Less anti-tank launchers (Come on man only one?)
  • No lock-on launchers (The M5 works with the SOFLAM but that requires 2 people)
  • No AP mines/claymores
  • No suppression mechanic (This one I don't mind but I'm including everything)
  • No first person takedown animations (whether this is a downgrade is up for debate, but I think it is)
Vehicles
  • Fewer vehicle types (and separate vehicle progression per faction even though they are functionally identical... why???)
  • No naval vehicles (Except I guess the hovercraft technically)
  • Cannot spawn in a passenger seat in transports at round start.
  • No vehicle gunner direction indicator
  • No lock on direction indicator
  • No unoccupied seat indicator on friendly vehicles
  • No vehicle enter/exit animations
  • Less vehicle driver/pilot customization options
  • No tank zoom customization options
  • No heli gunner secondary weapons
  • No separate heli/fixed-wing controls
  • No rocket impact reticle for helictopters
  • No option to toggle tank turret decoupling
  • No control input while looking behind/free looking in aircraft (BF1 and V pilots, this one is gonna absolutely suck for you guys)
  • No joystick/non-generic gamepad support
  • General consensus seems to be that the helicopter and fixed wing flight models are a step down from BF4.
Scoring System
  • No squad wipe scoring
  • No player damage points
  • No vehicle damage points
  • No vehicle kill assist points
  • No laser designation kill assist points
  • No headshot bonus
  • No long-range kill/ marksman bonus (coming soonTM)
  • No assist counts as kill bonus
  • No multi-kill bonus
  • No killstreak stopped bonus
  • No comeback bonus
  • No squad objective play bonus
  • Oversimplified teamplay scoring (i.e. healing a teammate always gives you a flat +5xp rather than being based on how much you heal them)
Squad and Teamwork
  • No commander
  • No special squad call-in abilities
  • No squad field upgrades
  • No in-game VOIP (coming soonTM)
  • Fewer factions (with almost nothing to give the 2 factions any distinction)
  • No cross-team chat
  • No team changing
  • No "create new squad" option
  • No option to switch squads
  • No self promote to squad lead using "request order"
  • No clans/platoons (coming soonTM)
  • No view of squadmates while in the spawn screen
  • Smaller squad size
  • No "Medic incoming" indicator in downed state (coming soonTM) Added!
  • No rank names/icons, just a number.
Maps
  • Lack of persistent servers means poor map rotation (I played for 10 hours and never saw Kaleidescope, Orbital, or Breakaway)
  • Fewer base game maps (not including portal maps)
  • No static weapon emplacements
  • Fewer destructible buildings
  • Very poor balance between vehicle and infantry gameplay
  • No infantry focused maps
  • No game changing levolution
  • Absolutely zero cover between capture zones
  • Poor spawn points (Constantly spawning in the open/visible to enemies)
  • No fortification building (given how open all the maps are, this could have been super useful)
  • Fewer urban areas
  • No naval maps
UI and Quality of Life
  • Less control customization options
  • Less UI customization options
  • No HUD/icon opacity customization
  • No HUD scaling customization options
  • No mini-map zoom scale
  • No elevation difference indication for enemies on mini map
  • No gunsight reticle customization options
  • No network performance graph
  • No individual player scoreboard
  • No ability to zoom in on the spawn map
  • Less ultrawide monitor support (hud ratio is locked in at 16:9)
  • Very poor friend joining system (Lack of server browser makes playing with more than 4 friends completely impossible) coming soon tm
  • Poor console aim assist (big fat * you to console players there, dice. Hopefully this will come with the D1 patch) Fixed!
  • No in game crossplay toggle option (you have to change your global console settings) Fixed!
Audio
  • General consensus seems to be the audio design is bad, especially compared to both BF3 and BF1.
  • 3D soundscape is almost non-exsistent
  • Less impactful soundtrack (menu music is very dull and repetitive)
  • End of round music is dull and uninteresting (compared to BF1 and V this is a big downgrade)
  • End of round voicelines are just so tone-deaf and awful. I can't describe how much I hate them. (Tried to keep the rest of the list objective, but I had to add this. You guys understand)
Da fehlt noch einiges. Technische Aspekte beispielsweise! Hitreg, Desync, Rubberbanding etc.
 
aber nicht in game und on the fly! find ich derb nervig und vermiest mir den Überblick im kampf
 
Fabian spricht mir aus der Seele.
 
Fabian spricht mir aus der Seele.

Ich steh' ja nicht so auf diese deutschen Youtuber, aber derzeit stimme ich ihnen fast überall zu. Lost sieht das Spiel ja auch schon tot. Ich spiele es auch nicht mehr (vllt 1x die Woche aus der Not/Langeweile heraus). Muss man wohl einfach als Flop abstempeln und wieder nach vorne sehen und auf den nächsten Teil warten, da aber gewiss ohne Vorbestellung!
 

So eine massive Kritik gab es glaub noch nie bei einem bf

Ich kann das, was der Fabian sagt auch unterstreichen. Es kann doch keiner von denen gedacht haben, dass das was sie da rausgebracht haben, den Großteil überzeugen wird 🤦‍♂️
 
das mag alles stimmen aber der "Hass" ist halt schon übertrieben... es geht hier um ein Spiel und um maximal 110 Euro, die Leute tun so als ob ihr Erstgeborenes entführt wurde...

Man kann das Game überall kostenlos testen, man kann es sogar zurück geben, was wollen die Leute noch?
Wem es nicht gefällt, der gibts zuück oder kauft es nicht... das ist doch ganz einfach.

Sich dem brainless hatermob anzuschliessen und auf Influencer zu hören die mit negativ News viele Klicks machen ist halt absoluter Quatsch.
Vorallem ist es doch nicht das erste Spiel das enttäuschend war... regt Euch lieber über den lächerlichen Mindestlohn auf, darüber wie der Staat, die Pharmaindustrie, Weltkonzerne uns ausbeuten und verarschen... aber nee, son Spiel für 60 Euro (das beim Großteil auch noch von Mama bezahlt wurde), ja das führt dazu dass das "halbe Internet" eskaliert. Stimmt, gibt ja auch nichts wichtigeres ;)

Klar ist das Game nicht wirklich gut, klar ist das ärgerlich, aber man kann es auch übertreiben.
 
Gab dazu letzten einen Artikel zu BF wegen der toxischen Community und jemand hat in den Kommentaren folgendes geschrieben was ich sehr passend fand:

Memes, toxische Kommentare und Flames, gerade bei Spielen wie CP2077 oder BF2042 sind eine Methode, mit der sich der User abreagiert, ähnlich wie beim Review-Bombing. Und ich kanns bis zu einem gewissen Punkt nachvollziehen. EA hat alles Geld der Welt, das CDPR-Marketing macht die aberwitzigsten Versprechungen, die Leute vertrauen dem Entwickler, Publisher oder Produkt und werfen ihre sauer verdiente Kohle raus und bekommen dann etwas, das dem beworbenen Spiel entfernt ähnelt, sich aber völlig unfertig anfühlt und lausig optimiert ist.

Da kannst du jetzt hingehen und ne sachliche Kritik schreiben. Bemängeln, dass vorne und hinten Content fehlt, dass versprochene Features nicht funktionieren oder existieren, dass es Probleme und Aussetzer gibt. Das weiß der Entwickler aber längst. Das weiß auch der Publisher. Und veröffentlicht wurde es trotzdem. Weil das inzwischen immer öfter passiert. Weil es trotzdem gekauft wird. Und irgendwann hat der User keinen Bock mehr, sich verarschen zu lassen.

Keiner hat Bock auf diese Trollscheiße. Die armen Schweine, die das moderieren müssen, können genauso wenig dafür, wie irgendeine arme Community-Wurst, die Patch Notes veröffentlichen oder Kritik weiterleiten soll. Und auch nicht irgendein einzelner Dev, der sich ggf. auf Reddit blicken lässt und den Scheiß dann ebenfalls abkriegt. Der kann nix für die übertriebene PR oder dafür, dass der Publisher ein Spiel um jeden Preis vor Weihnachten in die Regale prügeln will.

Natürlich bringt es nix. Aber es ist halt auch kein Wunder.
 
"erwartungen sind Brutal"

ich lach mich tot.

dinge die es in jedem shooter gibt bzw standard sind und seit 20 jahren existieren (scoreboard, eine vernünftige maussteuerung und kein konsolenconvertdreck etc.. pp, die aus dem spiel entfernt wurden, müssen doch einfach nur zurückgebracht werden. was ist denn daran bitte brutal.

wenn was brutal ist, sich zu erdreisten so ein dreck von battlefield rauszubringen und statt das spiel zu fixen weihnachtskostüme fürn panzer zu bringen
Beitrag automatisch zusammengeführt:

genau, EA sponsort seinen content aber erwartet nichts von ihm bzw er darf sagen was er will.

im leben nicht :lol:

er wird durch diese abhängigkeit niemals 100% real sein

natürlich hat er aber recht :)
 
Zuletzt bearbeitet:
Hardwareluxx setzt keine externen Werbe- und Tracking-Cookies ein. Auf unserer Webseite finden Sie nur noch Cookies nach berechtigtem Interesse (Art. 6 Abs. 1 Satz 1 lit. f DSGVO) oder eigene funktionelle Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir diese Cookies setzen. Mehr Informationen und Möglichkeiten zur Einstellung unserer Cookies finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.


Zurück
Oben Unten refresh