[Sammelthread] Battlefield 6

Ja geht mir auch total auf die Nerven. Jetzt hängt an den Tonnen bei den Flaggen häufiger C4 und Claymore
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Offensichtlich ist das so geplant ^^.
 
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Jo und permanent M320.....das Ding ist stärker geworden oder? Gibt Dommination Runden da wirst nur von dem Ding gekillt.

Auf manchen Maps habe ich Framerateeinbrüche, sobald ich im Spawnscreen bin und dort die Squadmitglieder durchklicke. Weder GPU noch CPU sind ausgelastet
 
Schau dir doch die Stimmen zu dem Spiel an, zufrieden sind da nur diejenigen die in der Schule nur Kreide holen waren oder Geld für nen Battlepass ausgeben weil sie es nicht anders kennen.
So, eigentlich bin ich nur ein stiller Mitleser, aber musste mich jetzt anmelden. Danke das du mich beleidigst, nur weil man das Spiel gut findet.
Klar Netcode ist nicht der geilste und es gibt ein paar Probleme, aber trotzdem finde ich es gut und mal wieder ein gelungenes Battlefield.
Aber wenn es den ein oder anderen hier so einiges beim Spiel stört, wieso spielt ihr es dann?
Nur um euch in nem Forum darüber aufzuregen wie schlecht in euren Augen das Spiel ist?
 
So, eigentlich bin ich nur ein stiller Mitleser, aber musste mich jetzt anmelden. Danke das du mich beleidigst, nur weil man das Spiel gut findet.
Klar Netcode ist nicht der geilste und es gibt ein paar Probleme, aber trotzdem finde ich es gut und mal wieder ein gelungenes Battlefield.
Aber wenn es den ein oder anderen hier so einiges beim Spiel stört, wieso spielt ihr es dann?
Nur um euch in nem Forum darüber aufzuregen wie schlecht in euren Augen das Spiel ist?
Warum sie es trotzdem spielen wissen sie selbst nicht. IHR Spiel wurde durch "generischen shittalk hier einfügen" verschlechtert und früher war es halt einfach besser.
Wenn die negativen Aspekte wirklich so krass überwiegen würden, hört man auf etwas zu machen, wie mit allem im Leben, aber solche Leute möchten sich lieber eher aufregen anstatt zuzugeben dass das Spiel einfach nichts mehr für sie ist.

Und ich rede hier nicht von angebrachter Kritik, die man immer äußern sollte, aber dieses ständige nur noch meckern und alles ist scheiße geredet hilft niemandem.
 
Gegen eine Hassliebe bei Spielen hat glaube niemand was. :) Ist bei mir auch oft mit BF6 so, vor allem wenn man hinter Deckung stirbt.

Spielt hier jemand mit einer AMD Karte und hat das Treiberoverlay mit der FPS Anzeige bei spielen an? Bei BF6 steht da bei den meisten Metriken nur N/A. Bekomme es nicht zum laufen. Kann mir da jemand helfen?
Habe nämlich gerne die Ingame Metriken und die Treibermetriken an.
 
Gegen eine Hassliebe bei Spielen hat glaube niemand was. :) Ist bei mir auch oft mit BF6 so, vor allem wenn man hinter Deckung stirbt.

Spielt hier jemand mit einer AMD Karte und hat das Treiberoverlay mit der FPS Anzeige bei spielen an? Bei BF6 steht da bei den meisten Metriken nur N/A. Bekomme es nicht zum laufen. Kann mir da jemand helfen?
Habe nämlich gerne die Ingame Metriken und die Treibermetriken an.
Das liegt wohl am Anticheat von BF6, danke an die Cheater.
 
Woher kommt eigentlich der Glaube, dass man das Spiel was man mag nicht kritisieren darf?! Kompletter Unfug, bei vielen kommt die Kritik aus dem Grund weil Sie das Franchise lieben.. Es gibt etliches was DICE in der Vergangenheit besser gemacht hat, sei es Maps, Vehicle Balance, kein FOMO Battlepass etc. etc. Da als Anhaltspunkt 2042 zu nehmen zählt nicht.. von da aus kann es nur bergauf gehen.

BF6 is solide und wohl der beste Teil seit BF4 weil das Grundgerüst stimmt und sie aus dem Titel echt was machen können, aber es hat auch etliche Spielmechanische Probleme und fehlenden Features, die das Spiel schmälern.
 
Ich schreibe auch meine Gedanke hier rein und lasse mir nichts verbieten, oder mich blöd anlabern.
Mit gewissen Menschen lohnt es sich nicht eine Unterhaltung zu führen, aber dafür gibts ja die Igno.Liste und das gilt für beide Seiten (y)
Wir sind hier im Forum um uns auszutauschen, auszuheulen usw... ^^
 
Ehrlich? Heute 4 Runden in CQ auf der "neuen" Schnee Map gemacht und wie gestern alle verloren.
 
Kompletter Unfug, bei vielen kommt die Kritik aus dem Grund weil Sie das Franchise lieben..

Ein guter Grund warum ich BF trotz allem den meisten anderen Shootern bevorzugt habe war die gute Struktur und das Pacing im Gameplay, in dem Sinne bevorzuge ich sogar 2042 da BF6 halt sehr "MW19" ist und dadurch mir BO7 vom Gameplay eigentlich schon besser gefällt, aber es ist mir auch das Geld nicht wert, das Beiseite ist die Kritik am erlebten Spieltempo ja auch allgegenwärtig, man sollte natürlich die Kritik aber auch halbwegs lesbar verfassen, und wenns halt jemanden zu viel ist, einfach ignorieren, wichtig ist halt einfach nur das man sich so artikuliert wie man es von anderen erwünscht.

Generelles Problem ist das der Markt halt noch immer im Arsch ist, BF6 hat ja auch nur so eingeschlagen weil COD so verkackt hat mit der Präsentation, wie zu BF1 Zeiten, aber wenn du halt das Hobby "Online-Videospiele" betreibst, speziell in einer (semi)fixen Gruppe, muss man sich halt für einen Kompromiss entscheiden, einen richtigen Banger gibts ja leider nicht, BF, DF, COD ist halt zur Zeit leider alles nur medium.

Der letzte Patch war halt auch wieder ein Schritt vorwärts und zwei Schritte zurück, wobei es interessanterweise gestern noch halbwegs lief mit den Mikrorucklern, aber heute sind sie zu Makrorucklern mutiert, je nach Server auch unterschiedlich stark.
 

Battlefield 6 - Community Update - Winter Offensive Launch and Player Feedback


Hi everyone,
With this week’s release of Game Update 1.1.3.0 Winter Offensive, many of you jumped in right away, shared your first impressions, and highlighted issues and unexpected behaviors. Thank you for the quick, detailed feedback. It helps us move fast and stay focused on what matters most.
We want to give you a clear status update on the issues we are tracking, the work already completed, and our near-term and future plans. The team has been reviewing all reports since the update, including items related to Breakthrough, the Firing Range, Portal, the Main Menu, and performance topics such as micro-stuttering on PC, along with several other issues raised by the community.
Several items have already been identified, are being addressed, or have been resolved. We are preparing to publish hotfixes to resolve a number of these issues, currently targeting the below dates, while others will require additional investigation and validation before solutions can be finalized:
  • December 12: Steam
    • We’re releasing this update early to resolve the Micro Stuttering issue. It also includes improvements to the Main Menu and the Firing Range based on your recent reports.
  • December 15: PlayStation 5, Xbox Series X|S, EA app
    • This hotfix will include resolutions for issues related to the Main Menu and the Firing Range.
Our goal is to keep you informed, show where resolutions are progressing, and set expectations for what’s coming next.

Issues Identified After Update 1.1.3.0​

Below is an overview of the key issues identified since Update 1.1.3.0 went live, along with their current status and the work underway to address them.

Battle Royale - Users remain stuck in air during insertion​

Status: Resolved
We have identified an issue in Battle Royale where players may remain stuck in the air viewing their aircraft instead of dropping in after the pre-round, and we have resolved this via a backend change.

Battle Pass Tier Skipping with Winter Offensive Bonus Path​

Status: Resolved
We had identified an issue affecting Tier Skipping on the Winter Offensive Bonus Path, this was temporarily disabled across all platforms. Following a resolution this is now enabled once again and you are now able to tier skip within the Bonus Path.

Changes to Soldier Momentum​

Status: Resolved
We have confirmed inconsistencies where players were losing too much momentum during successive jumps, as well as through sliding. These issues have now been resolved and players should now hold speed as intended prior to this Game Update.

Daily Challenge Rewards​

Status: Resolved
The XP reward for Daily Challenges was unintentionally reduced from 5,000 to 3,500 XP. This has since been resolved, and the rewards have been restored to their original values.

Conquest Ticket Count (1000 instead of 1200)​

Status: Resolved
Conquest ticket counts were appearing lower than intended on some servers. We have implemented a resolution to restore the correct value of 1200.

Main Menu Navigation​

Status: Resolution Underway via Hotfix
Some players are experiencing a hard-lock on the bulletin panel or difficulty navigating menu tiles, or in some cases selecting Ice Lock and receiving the original variant of Manhattan Bridge. We have reproduced these issues and applied a temporary solution while a hotfix takes place shortly to address it fully.

Micro Stutter taking place at set intervals (Steam)​

Status: Resolution Underway via Hotfix
We have received multiple reports of recurring micro stutter during matches for players on Steam. The team is working through finalising a resolution to this. A temporary workaround for individuals is to set your online status within the friends list to Offline. A hotfix with a resolution is scheduled for December 12.

Firing Range - Damage Display, Target Hit Detection​

Status: Resolution Underway via Hotfix
We have confirmed inconsistencies in how hit registration and damage values are displayed at various distances in the Firing Range. We also identified a separate issue where targets were not correctly registering bullet impacts. A hotfix is planned to address this behavior across all platforms.

Bot Stats Tracking​

Status: Resolution in Development
Earlier this year, we removed Bot kills from player stats but encountered a related issue that prevented us from removing deaths in the same way. This resulted in inconsistencies on the stats page, and while we work on resolving the underlying bug, we have temporarily re-enabled Bot kills to keep values aligned. Our goal is to fully resolve this issue in future updates, and we are currently investigating improvements to the profile page that allow customization of what statistics you want to show, providing you with more ways to express your Battlefield career.

Instances of Rubberbanding with Min-Spec Systems​

Status: Resolution in Development
PC players with CPUs near the minimum spec and running low graphics settings may see rubberbanding, hit-reg issues, or latency-like symptoms if the game can’t maintain the 60Hz simulation rate due to CPU load.
You can check this by enabling the performance overlay: Settings → Graphics → Advanced → Modify → Performance Overlay → Simple.
If the sim rate is dropping, try capping your frame rate in the Advanced Graphics settings to help balance CPU usage. The team is working on improvements for a future update.

Community Feedback​

We have also been reviewing your feedback around other changes within this update, and want to highlight the main themes we are seeing across community channels.

Breakthrough​

Following our 1.1.3.0 Update Notes, many of you shared concerns that the increase in attacker vehicles can make certain maps difficult to defend, especially with fewer players per team, and that additional anti-vehicle options may be needed. We also heard strong sentiment around player count and pacing, with some players preferring the intensity of 64-player Breakthrough or map-specific player counts to better match each layout.
Players also pointed out that objective placement and sector flow can contribute to imbalance on certain maps, and that improving defender access or reducing early attacker momentum may be more impactful than vehicle changes alone.
Finally, we saw reports of new vehicles spawning while earlier ones were still active, which led to more pressure on defenders than intended. We rolled out a resolution yesterday, as part of our ongoing tuning, and we will continue to monitor for new occurrences.
Your feedback continues to guide the direction of our Breakthrough improvements, and we will share more as future adjustments take shape.

Vehicles​

We’ve also heard concerns about tanks taking unintended damage in specific situations, and we have addressed this in this update by fixing cases where projectile interactions were not behaving as expected. We also heard that armored vehicles could sometimes take inconsistent damage depending on angle, so we updated vehicle damage zones to improve reliability.
In Breakthrough, we heard how vehicle availability and flow affected attacker momentum (not to be confused with the issue around too many tanks spawning), and several maps have now been adjusted to support clearer pacing across sectors. We also fixed an issue where vehicle-mounted machine guns would occasionally fail to register damage, improving the responsiveness of gunner seats.
We have also seen a growing amount of feedback around air-to-air combat. In response, we are reviewing targeted changes to improve these encounters. Early next year, we plan to reduce jet cannon damage to increase the average life expectancy for jet pilots. Beyond Season 1, we are investigating a dedicated air radar system that will help with visibility and situational awareness during air engagements.
As always, your feedback plays an important role in shaping our priorities. If you have been playing since the update, we would love to hear how vehicles feel now and which aspects of vehicle gameplay matter most to you moving forward. See you on the Battlefield.

Next Steps​

We will continue validating the resolutions already in development, gathering additional data from your reports, and prioritizing remaining issues based on severity and player impact. Several items have already been resolved, or will be through our upcoming hotfixes. More improvements are planned in upcoming updates.
Thank you again for your continued feedback and patience as we work through the issues introduced with Update 1.1.3.0. Your reports help us move quickly, focus on the right areas, and keep improving the Battlefield 6 experience. We will continue to monitor the situation closely and provide updates as fixes roll out.
We appreciate your support, your passion, and your dedication to the game.
//The Battlefield Team
This announcement may change as we listen to community feedback and continue developing and evolving our Live Service & Content. We will always strive to keep our community as informed as possible
.
 
Hab gerade mal aus Spaß geschaut,
- Der Kollege hat zuletzt irgendwann April letztes Jahr geschrieben
- Erster Beitrag hier im Thread

Ich erwarte keine auflärende Antwort von ihm, lasse mich aber gern überraschen (Bitte mit Screenshots/Videos und eigenem Profil) :fresse:
Bin ich dir irgendwas Schuldig? Genau wegen soner Scheisse meldet man sich auch hier nicht mehr an...
Cheats gibt's im Abo für 9€ im Monat Google ist dein Freund.
 
Bin ich dir irgendwas Schuldig? Genau wegen soner Scheisse meldet man sich auch hier nicht mehr an...
Cheats gibt's im Abo für 9€ im Monat Google ist dein Freund.
Bist du natürlich nicht, aber wenn du schon raushaust dass da Cheater unterwegs sind, solltest du das auch belegen können und nicht nach BauchiBauchi gehen.
Ansonsten gern weiterhin abgemeldet bleiben :fresse:
PS: Ich wollt keine Infos von Cheatseiten, sondern Profile von Cheatern denen du angeblich begegnet bist, aber anscheinend wie so oft nur heiße Luft weil dein Gegenüber besser war, man sein eigenes können überschätzt oder oder oder...
 
Der eine reagiert über, der andere wird persönlich. Wegen so etwas banalem....
 
bin Level 115 ?!?! und hatte noch keinen offensichtlichen Cheater. Da wird ein guter Job gemacht ! Und es macht auch weiterhin Spaß, aber nur im Team. Zu oft hat man Runden mit Campern, 100 Snipern oder Panzer die aus der eigenen Base snipern :devilish: Da hilft nur ein gutes Squad und man hat trotzdem Spaß. Mehr will man doch eh nicht. Wenn ich aber einen Wunsch frei hätte, dann wäre dies ein Sniper-Limit. Gerade auf den großen Maps schimmelm so viele an der Redline....manchmal echt übertrieben viele :/
 
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