[Sammelthread] Der BORDERLANDS | 1 | 2 | 3 | 4 | Wonderlands | - Sammelthread

Doch, der im Bild angezeigte Benchmark passt schon, da nativ. Da leistet die 5090 80% mehr als die 9070 XT. Erinnerst du dich, als wir unsere Framerates in CP 2077 verglichen haben in 4K mit deiner alten 4080, wo die Unterschiede marginal waren?

Es liegt hier einzig an der sehr hungrigen Performance der UE5. Hier sehe ich bei der Karte selber performancetechnisch nicht das Problem. Und in 4K sind die Sprünge eh nicht groß. Bei 4K Vergleichen müssen wir auf den prozentualen Vorspung achten, und das sind 80%.
 
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Ja da hast du absolut recht und pflichte dir vollumfänglich bei.

Ich meinte allerdings nicht das mit dem Benchmark was nicht stimmt sondern das BL allgemein schlechter auf nV Performt während AMD auffällig stark ist.
In kaum einen Spiel (auch UE5) ist eine 9070 XT fast so stark wie eine 5080. Die Karte spielt fast ausnahmslos auf 5070 TI level.
 
Ok, das mit der 5080 habe ich tatsächlich übersehen :d
 
Anfangs liefen alle UE 5 Titel schlecht. In der Regel lag es an zu viel Licht und Schatten in einem Bereich und zu viel Vorberechnung entfernter Abschnitte im Spiel. Mir ist schon mehrfach aufgefallen bei Remnant 2 und Lord of Fallen, dass die Karte extreme Leistungssprünge aufwies. Alles auf 60 fps begrenzt, war die 6900 XT mal bei 1800 MHz und plötzlich bei 2,6 GHz. Das wurde mit der Zeit nachgepatcht.
Und jedes Mal frage ich mich, wie die testen und womit? Die schaufeln Millionen beim Verkauf des Spiels, aber keine 1000 € für einen Rechner zum Testen drin gewesen? Zumal ich mir nicht vorstellen kann, dass so grosse Studios sowieso keine Berge von Hardware da haben. Ist ja wie ein Handwerker ohne Werkzeug.
Andererseits hat sogar FromSoftware nach Release von Elden Ring ein Performance-Problem übersehen und das, obwohl die ein Monat vor Release von Tausenden das Spiel testen liessen. Liess sich zwar schnell beheben, weil das Spiel zu viel vorberechnet hat, aber trotzdem. Was haben die ausgewertet? Es lagen tausende Konfigurationen und deren Funktionalität in dem Spiel vor.
 
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Warum sind es eigentlich nur Questgegenstände und Legendarys die im Boden verschwinden? :unsure:(n)
 
ist kacke aber es gibt den automat für nicht gepickte items zur not
 
ist kacke aber es gibt den automat für nicht gepickte items zur not
da liegt bei mir nur Zeug drin, was nix taugt... Legendarys hatte ich in BL4 noch nicht drin

Hinhocken und runtergucken geht bei mir
ne hab ich alles probiert :cry:
auch Granaten drauf, Bodenstampfer... noch ein paar Runden
ich konnte nicht mal sehen, was es für ein Item ist. Ärgerlich... da oben im Kompass ein Sternchen war.

Farmt hier schon wer Equip?
Hab gestern/vorgestern irgendwie 100Versuche gebraucht, bis der Rocken Roller die Songbirg gedroppt hat :fresse:
Grundlegend solls ja auch nicht zu einfach sein, aber insgesamt hat der Gute nur 5-8 Legs gedroppt und das zerrt dann schon an der Motivation
 
da liegt bei mir nur Zeug drin, was nix taugt... Legendarys hatte ich in BL4 noch nicht drin


ne hab ich alles probiert :cry:
auch Granaten drauf, Bodenstampfer... noch ein paar Runden
ich konnte nicht mal sehen, was es für ein Item ist. Ärgerlich... da oben im Kompass ein Sternchen war.

Farmt hier schon wer Equip?
Hab gestern/vorgestern irgendwie 100Versuche gebraucht, bis der Rocken Roller die Songbirg gedroppt hat :fresse:
Grundlegend solls ja auch nicht zu einfach sein, aber insgesamt hat der Gute nur 5-8 Legs gedroppt und das zerrt dann schon an der Motivation
also die legis sind echt selten muss man sagen
 
was ich gut finde. legs sollten gut sein und dann freut man sich über einen.

in bl3 hast du aus den 100en legs den müll aussortieren müssen.
 
was ich gut finde. legs sollten gut sein und dann freut man sich über einen.

in bl3 hast du aus den 100en legs den müll aussortieren müssen.
Schon viele benutzt und noch mehr gesehen vom Text her. Fast alles nicht besonders. Wombo Combo ist mir da noch mit am liebsten.
 
Patch Notes:

Weekly Activities:​

  • Weekly Big Encore Boss has switched to a tougher variant of a different existing boss with an even more rewarding loot pool for those that take it on.
  • The Weekly Wildcard Mission has changed. These missions feature a guaranteed Legendary drop that you can repeatedly earn to get your ideal roll.
  • Maurice’s Black Market Vending Machine has moved to another location and changed its offerings. Remember, while the location is the same, your vending machine items are different from other players, so ask around to see if someone has the item you’re looking for!

Additional Changes:​

  • Added auto-clearing of Borderlands 4 stale shaders on version update, preventing performance degradation on some PCs.

Character Balance Adjustments:​

Harlowe​

Action Skills - Zero-Point
  • Stasis Slam Damage increased by 30%
  • Stasis Immune Damage increased by 14.7%

Rafa​

Action Skills – APOPHIS Lance
  • Increased Damage by 10%
Capstones – People Person
  • Project: Raiju Damage now scales by 12% per second, up from 10%
  • Project: Basilisk Damage increased by 15%
  • Project: Basilisk Hazard Damage increased by 25%
  • Project: Gorgon Damage increased by 17%
Passives – People Person
  • El Catrín
    • Critical Hit Damage increased to 8% from 7% per point
    • Bonus Shock Damage increased to 8% from 7% per point
  • Per My Last
    • Double Damage Chance increased to 6% from 5% per point
Action Skills – Arc-Knives
  • Melee Attack Damage increased by 12%
  • Dash Damage increased by 5%
Passives – This Year’s Gimmick
  • Handshake Deal
    • Melee Damage increased to 9% from 7% per point
  • To the Last
    • Skill Damage increased to 8% from 6% per point
  • El Paragus
    • Splash Damage increased to 9% from 7% per point
  • Liquidation
    • Damage increased by 50%
  • Collaborative Ignition
    • Bonus Damage increased to 8% from 6% per point
  • Sinergia
    • Duration increased to 14 seconds from 12 seconds
    • Melee Damage increased to 4% from 3% per point
  • Empuje
    • Action Skill Duration increased to 7% from 6% per point

Vex​

Action Skills Incarnate
  • Phase Explosion Damage increased by 16.6%
  • Eldritch Blast Damage increased by 9.5%
Augments – Vexcalation
  • Energy Vampire Damage increased by 25%
Capstones – Vexcalation
  • Heartpiercer Damage increased by 22%
  • Desecration Hazard Damage increased by 50%
  • Desecration Airborne Burst Damage increased by 48%
  • Geistwave Damage increased by 41%
Passives – Vexcalation
  • Radiant Attunement now deals 7% Splash Damage, up from 6% per point
  • Dreadlight Hazard Damage increased by 100%
  • Ars Arcana now increases Skill Damage by 9% from 8% per point
Action Skills – Phase Phamiliar
  • Trouble Health increased by 10%
  • Trouble Damage increased by 21.9%
Augments – Here Comes Trouble
  • Violent Outburst Damage increased by 12.5%
  • Vorpal Fang Damage increased by 34%
Capstones – Here Comes Trouble
  • Trouble Bubble Damage increased by 33%
Passives – Here Comes Trouble
  • Blood is Magic now increases Action Skill Damage by 8% from 7% per point
  • Claw and Bang now increases Melee Damage by 8% from 6% per point
Passives – The Fourth Seal
  • Fell Inscriptions Melee Damage increased to 7% from 6% per point
  • Recurrence now increases Melee Damage by 0.2% per stack from 0.16% per point
  • Haruspex Phase Dagger Damage increased by 11.7%

Amon​

Action Skills – Scourge
  • Scourge has had its Maximum Vengeance increased by 50%, making it able to absorb more damage and deal more damage with Forgewhip when consumed.
  • Forgewhip Damage has increased by 27%
Augments – Vengeance
  • Blastchill Damage increased by 45%
  • Molten Rebuke Damage increased by 86%
  • Eternal Winter Massive Forgewave Damage increased by 100%
  • Stormlance Damage increased by 52%
  • Stormlance Detonation Damage increased by 10%
Capstones – Vengeance
  • Glacial Rapture Capstone now has a 60 second cooldown, down from 70 seconds
  • Glacial Rapture Forgewhip Damage increased by 16%
  • Glacial Rapture Fissure Damage increased by 41%
  • Wrathfall Damage increased by 46%
Passives – Vengeance
  • Scorched Kairos now increases Ordnance Damage by 6%, up from 5% per point
  • Battleborn now increases Gun Damage by 4%, up from 3% per point
  • Scar Tissue now increases Maximum Health and Rep Kit healing by 9%, up from 8% per point
  • Eternal now increases Action Skill Duration by 5%, up from 4% per point
  • Worldbreaker Damage increased by 50%
  • Winter’s Kiss now increases Damage Dealt by 10%, up from 8% per point
  • Strike The Anvil now deals 15% of the Damage Dealt, up from 12% per point
Action Skills – Crucible
  • Forgeaxe Damage increased by 12%
  • Double-Edge’s Twinned Forge Axe Damage increased by 10%
Augments – Cybernetics
  • Axe and Stones Action Skill Cooldown restoration increased to 40% from 33%
  • Axe and Stones Action Skill Ordnance restoration increased to 40% from 33%
  • Endless War Gun Damage Taken increased to 20% from 15% per Prime stack
  • Hour of the Hammer Forgehammer Damage increased by 14%
  • Blade Tempest Forgesword damage increased by 13%
  • Blade Tempest Forgesword Detonation damage increased by 4%
Capstones – Cybernetics
  • Snowmaul Damage increased by 38%
  • Storm Surge impact damage increased by 10%
  • Storm Surge Forgestorm damage increased by 60%
  • Conflangarang Capstone’s Fire Trail Damage increased by 100%
Passives – Cybernetics
  • Gathering Storm now increases Elemental Damage by 3% per stack, up from 2% per point
  • Executioner now increases Critical Hit Damage by 4%, up from 3% per point
  • Destruction Engine now increases Forge Skill Damage by 6%, up from 5% per point
  • Destruction Engine now increases Detonation Damage by 8%, up from 6% per point
  • Tempered Pyre Forge Axe Damage increased by 19%
  • Tempered Ice Forge Hammer Damage increased by 18%
  • Masterwork now increases Forgedrone’s Damage by 10%, from 7% per point
  • Masterwork now increases Forgedrone’s Duration by 8%, from 5% per point
  • Tempered Lightning Forge Sword Damage increased by 13%
  • Lightning Rod Elemental Bolt now deals 40% of the Damage Dealt, up from 30% per point
  • Escalation now increases Forgedrone’s Attack Speed and Movement Speed by 5%, up from 3%, per point
  • Honed Point now increases Forgedrone’s Critical Hit Chance by 5%, up from 4% per point
  • Heat Exchange now increases Cryo and Incendiary Damage by 8%, up from 7% per point
Action Skills – Onslaughter
  • Onslaughter Shield Regeneration increased to 15% per second, from 10%
  • Onslaughter Rocket Punch Damage increased by 78%
  • Molten Slam now has a 60 second cooldown, from 80 seconds
  • Molten Slam Damage increased by 50%
Augments – Calamity
  • Fellfrost Damage increased by 71%
  • Fulminating Fist damage increased by 69%
Capstones – Calamity
  • Hoarcleave now has a 55 second cooldown, from 65 seconds
  • Hoarcleave damage increased by 11%
  • Hoarcleave Detonation damage increased by 18%
  • Molten Roil now has a 70 second cooldown, from 80 seconds
  • Stormcutter now has a 65 second cooldown, from 75 seconds
  • Stormcutter Damage increased by 65%
Passives – Calamity
  • Heavy Plate now increases Maximum Shield Capacity by 7%, up from 6% per point
  • Wield The Storm now increases Status Effect Damage and Status Effect Duration by 7%, from 6% per point
  • Tritanium Knuckles now increases Melee Damage by 8%, up from 7% per point
  • Tritanium Knuckles now increased Skill Damage by 4%, up from 3% per point
  • Harbinger now increases Melee Damage by 2% per stack, up from 1% per point
  • Mortal Flare Damage increased by 22%
  • Judgment now increases Melee damage by 10%, up from 8% per point
 
wie komm ich da ran ?

Borderlands4_2025_10_02_21_45_36_710.jpg
 
Buggt manchmal aus. Einfach game neustarten und nochmal da hoch, dann geht's.
 
klassicher borderlands :d
Beitrag automatisch zusammengeführt:

erste leg^^


Borderlands4_2025_10_02_23_14_50_935.jpg
 
Zuletzt bearbeitet:
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