Ergebnis 1 bis 4 von 4
  1. #1
    Matrose
    Registriert seit
    25.03.2012
    Beiträge
    2


    Standard G.Skill 4GBBPQ Garantieanspruch

    Hallo alle zusammen,

    ich habe seit einige zeit ein G.Skill F2-8000 CL5D-4GBBPQ (http://www.gskill.com/images/images_products/145.pdf )Arbeitsspeicherpacket verbaut.
    Seit kurzem ist einer der beiden defekt. Dies habe ich mit Memtest86 in 3 verschiedenen Rechnern getestet um sicher zu gehen.
    Meine Frage ist nun wie es mit der Garantieabwicklung von staten geht denn der Händler sagt nach 2 Jahren ist die Garantie vorbei.
    Laut der Webseite von G.Skill sind es aber 30 Jahre.

    Ich hoffe ihr könnt mir helfen.


    Gruß
    Alex

  2. Wenn Du diese Anzeige nicht sehen willst, registriere Dich und/oder logge Dich ein.

  3. #2
    G.Skill- Where Speed Is Avatar von CyVeR [G.Skill]
    Registriert seit
    18.06.2009
    Beiträge
    1.346


    Standard

    Hallo,

    du kannst selbstverständlich die Garantie in Anspruch nehmen.

    hierzu bitte wie folgt vorgehen:
    Hinweise zur RMA bei G.Skill

  4. #3
    Matrose
    Registriert seit
    25.03.2012
    Beiträge
    2
    Themenstarter


    Standard

    Hallo,

    habe nun das RMA Formular und die RMA Nummer.
    Leider ist mein Englisch nicht so gut und ich verstehe nicht ganz die Vorgehensweise.

    z.B.: das mit den Zoll / Steuer???

    original Mail
    ____________________________________
    Read the statements below carefully before sending your memory/SSD to us.
    IMPORTANT

    1. Make sure you read the attached RMA policy and procedures carefully before ship your memory! Avoid long RMA time!

    2. Always send the complete product, if possible with the original package. If you have a dual/tri/quad/six/eight channel kit, always send the defective and non-defective modules to us, we are not guarantee the compatibility of the kit in the future if you only return faulty module of the kit (Please notice, you might not be able to operate the kit with the same CL timing, Dram voltage and frequency as it is suggested on the G.SKILL website).

    3. Be sure that your memory/SSD is defective! All memory will be tested thoroughly. Memory/SSD that turned out non-defective or damaged by over clocking will be returned with additional administration and shipment fee.

    For more information please read our RMA policy or reply this e-mail.
    Dual Channel-packed memory need to be returned both, ‘coz the replaced pair is always tested together.
    Returned goods should be freight insured by customer.
    We are not responsible for the lost of your parcel.
    Thank you for your cooperation.
    "

    Thank you for choosing G.SKILL

    Best Regards

    Benny Lee, F.A.E
    G.SKILL International Enterprise Co., Ltd
    ___________
    "Dear Customer
    Would you please consider about return the whole kit back for replacement to avoid the incompatible issue in the future, every single kit need to pass numerous of compatible tests before we return the kit back to you, sorry for your inconvenience and thank you.

    2. Always send the complete product, if possible with the original package. If you have a dual/tri/quad/six/eight channel kit, always send the defective and non-defective modules to us, we are not guarantee the compatibility of the kit in the future if you only return faulty module of the kit (Please notice, you might not be able to operate the kit with the same CL timing, Dram voltage and frequency as it is suggested on the G.SKILL website)." * * * * * * * * * * * * * *

    "Dear Sir/madam,
    Your RMA request is registered in our system. And your RMAxxxxxx
    Please return your memory/SSD and your RMA form printed to our RMA department in the Netherlands.
    The RMA number must be visible on the outside of the package, and the RMA form must be printed and submitted with RMA item(s) (if you have original receipt, please send us a photocopy as well). Don’t send unannounced products without RMA number and RMA form, these will not be accepted and will be returned.
    Please mark the package” For RMA purpose (Returning defective unit to supplier, value for Customs reference only), No commercial Vale”. (And we would recommend you to keep a photocopy of sending receipt to avoid the custom tax while receiving the replacement package back)

    Our address is:
    ATTN: MEC Electronics B.V. G.Skill RMA# *__(Your RMA number)__
    De Run 4428, 5503 LR
    Veldhoven, the Netherlands
    Tel: +31-40-2628050 Fax: +31-40-2546006

  5. #4
    G.Skill- Where Speed Is Avatar von CyVeR [G.Skill]
    Registriert seit
    18.06.2009
    Beiträge
    1.346


    Standard

    Drucke einfach das RMA Formular aus und fülle es soweit du kannst aus. Dann schicke das Paket an die angegebene Adresse.
    Da wir uns innerhalb der EU befinden und es sich um eine RMA-Sendung (also im Austausch) werden keine Zoll bzw. Steuern
    anfallen.

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •